22 Ekim 2010 Cuma

SABIR,HAYAL,HAK

Hak etmek ,
Bilmek öğrenmek için çaba sarfedeceksin.


Bir önceki yazımda evde üzerime düşen görevleri yapıp dışarı çıkma hakkını  elde ederdim demiştim
herkes üzerine düşen görevi yapsa  içtiği suyun bardağını yerine bıraksa  herkes eşit şekilde vakit geçirir  herkes birbirini daha iyi anlar hoşgörüsü daha fazla olur, sabır gücü artar yani daha iyi insan olur.Siniri alınmış insanlar oluruz.
Okuldan geldikten sonra evde ne yapılacaksa  ben yorgunum benim dersim var gibi  bahaneler olamazdı
kaytardığımız saatler olurdu ama bize ait işleri  er yada geç yapardık.
her gün aynı işleri yaptıkça,  evdeki işlerde  ehil olmuştuk  daha kısa sürede bitirip dışardaki zamanı da daha iyi kullanma becerisi oluşturmuştuk.


işler bittikten sonra  ya kapının önünde oturup elişi yapardık ya voleybol oynardık  (okul takımında lisanslı oynardım) evlerde toplanıp dans ederdik, yedi kız arkadaştık, nereye gidersek ne yaparsak birlikte yapardık aynı okula giderdik , ben tembeldim ablam tembeldi  digerleri çok akıllı zekilerdi takdir teşekkürle sınıf geçerlerdi ablam ve ben  ikmale kalmadan geçemezdik. Şimdi böyle düşünmüyorum, o zaman okula gitmek bana boşa geçen zaman  gibi geliyordu. ödevlerimi kesinlikle yapardım  sorumluluğumu bilirdim  iyi not almak için çaba sarfetmezdim. diger işlerde ablam ve ben çok becerikliydik  voleybol uzmanlık alanımdı.
sonra  hep gözüm dışarda oldu  yeni yerler görmek  en büyük hayalim oldu .
  bir yer görmek ,yeni birşeyler ögrenmek yeni birlerini tanımak ön plana çıktı.
Hayal kurmak ama ulaşılamayacak  hayaller değil onların  peşinden koşmayı, yakalamak için çaba sarfetmeyi
ümit etmeyi, kimsenin üzerine basmamayı, hakkı hukku hiç unutmamayı çok iyi öğrendim.


Bunlar bir insana merhameti, hoşgörüyü  ve sabrı öğretiyor.
hedefi olan onu yakalamak isteyen  zevkle çalışır yorulmaz.
Sabırla çalışır kendi gibi olmayan insanlara sabreder.
bunları öğrenene kadar yıllar yıllar geçer. güzel hoş tecrübeler edinilir.

3 yorum :

mandalincikmazi dedi ki...

Belgincim
merak ettim yeşil domatesle kuru fasulye nasıl oluyor musait olduğunda yaparsan çok sevinirim :))

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

En yakın zamanda yaparım inşAllah.

Yelda Ergin Öztürk dedi ki...

Merhaba sizi bloguma bekliyorum hediyenizi almanız için :) teşekkürler...