17 Ekim 2011 Pazartesi

Green Tomato, Dry Beans1

Yeşil domatesli kuru fasulye
bu mevsimde   yeşil domatesin ya turşusu yapılır ya pirinçli zeytinyağlısı
kuru fasulyeli İç Anadoluya özgü olduğunu düşünüyorum
Domatesler  elma dilimi gibi doğranır
çekirdekleri gidene kadar yıkanır ( isterseniz bir kez  tuzla ovalayıp  yıkayabilirsiniz)  ben boş suda   yıkadım 
süzgeçte biraz beklettim,
daha önceden haşladığım kuru fasulye hazır.
diğer tarafta  soğanı yemeklik  doğrayıp soteledim biraz zetinyagı biraz tereyağı biraz ayçiçek yağı ilave ettim
genellikle her yemekte üç yağı da  kullanıyorum .
sotelediğim soğan,
salça, tuz, karabiber, kırmızı biber , haşladığım kuru fasulye , su 
bunları  ağır ateşte  fasulyeler  kıvamını buluncaya kadar pişirdim
indirmeden önce domatesleri  ilave ettim,  domatesler  erimeden ateşten alınacak.
Mayhoş bir lezzet olur bu mayhoşluğu beğenmezseniz  domatesleri tuzla ovalayın yıkayın,
 isterseniz suyunu az koyup zeytinyağlı gibi de yapabilirsiniz.
Domatesleri seçerken   koyu yeşilleri  almayın  yemek için rengi
biraz sarıya dönmüşleri tercih edin.
Afiyet olsun.




2 yorum :

sare dedi ki...

Merhaba. Belgincim ne kadar güzel bahçe, aldığınız ürünler ve yazılardan anladığım kadarıyla keçiler falan ... süper bir ortam. Bayıldım.
Mutluluk içinde, sağlıklı bir yaşam dilerim, sevgiler.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Çok teşekkürler , çok naziksiniz
hep birlikte,bende size mutluluk içinde sağlıklı yaşam dilerim.
sevgiler.