11 Kasım 2010 Perşembe

FRESH & TASTY 5


Pecan cevizinin anavatanı Kuzey Amerika kıtasıdır.
Özellikle ABD’ nin güney eyaletleri ile Meksika önemli yetiştiricilik
 merkezleri ve doğal yayılış alanlarıdır.
Dünyada kültür tarihi Güney Amerika yerlilerinin tarihi ile yakın ilişki içindedir.
19.yüzyılın 2. yarısından itibaren ABD’ nin değişik eyaletlerinde
pikan cevizi yetiştiriciliği yayılmaya başlamış bu tarihlerden sonra dünyanın değişik yerlerinde (Meksika, Arjantin, Avustralya, İsrail,
Güney Afrika, Türkiye, vs.) yetiştirilmeye başlanmış olsa da, halen dünyada ve Türkiye’de sınırlı bir yetiştirilme alanına sahiptir.

15 yorum :

MuslimPinkRibbon dedi ki...

Tr'de pecan bulunuyor mu? Ben de gecen gun aldim, tadi cevizden daha hafif, biraz sekerli gibi, cok hosuma gitti. Bir kac gun sonra da gazetede cok faydali oldugunu okudum.. Simdi her gun yemege calisiyorum.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

zeyzeey evet, Antalya bölgesinde diğer cevize alternatif olarak yetiştirilmeye başlanmış. Daha sonra inegölde iki işadamı yetiştirmiş Marmara bölgesine uyum saglamış fidelerini satmaya başlamışlar.
Gerçekten diger cevize göre faydası daha fazla , lezzeti daha farklı kırması kolay .Bizde dikip deneme yapıcaz.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim pecan cevizini. Tadi cevizden farkli, daha hafif gibi. Hollandadan cok kolay bulunan bir ceviz.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Degerli DUSBAHCESİ
Evet biraz daha şekerli.
Artık Türkiyede yetişiyor,
buraya geldiğinizde burdada yiyebilirsiniz .
hoşçakalın.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Bloguma ziyaretiniz için teşekkürler, ayrıca paylaşımlarınız için de teşekkürler...

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Zencefil ve Tarçın
Teşekkürler.

memolininannesi dedi ki...

ılk kez duydum adını. zıyaretınız ve guzel bılgıler ıcın tesekkurler

*kelebekana*-* dedi ki...

selam ben geldiiimm ..bloğunuzu gezdim fotolara hayran kaldım ...bilmediğim ne çok meyva varmış ..bu cevizi ilk defa gördüm ama arayıp bulacağım çok merak ettim ..iyi bayramlar dilerim ..

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Degerli memolininannesi,
Teşekkürler,
İyi bayramlar.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Sevgili Kelebek,
Hoşgeldin Teşekkür ederim.
iyi Bayramlar.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Fuat bey
Teşekkür ederim.
iyi Bayramlar dilerim.

Karen Hanim dedi ki...

Gerçekten Türkiyede yetiştiriliyor mu? Nerede satın alabilirim ? Biliyormusunuz?

Bilhasa bu mevsimde çok özlerim . Bu 'pecan' dan yapılan özel tatlılarımız var. Keşke markette satsalar. Çok güzel bir fıstık! Paylaştığınız için çok teşekkürler.

Bayram Kombesi dedi ki...

sevdiklerinizle guzel bir bayram ve nice bayramlar gecirmeniz dilegiyle. KURBAN BAYRAMINIZ MUBAREK OLSUN. Sevgiler.

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Teşekkürler,
Karen hanım evet Antalya da yetiştiriliyor. Istanbul da görmedim Antalya Geyikbayırı köy pazarında satılıyor bana kardeşim getirmişti.Ben bir kaç tane ceviz diktim.
tatlı tariflerini merak ettim anlatırsanız sevinirim .

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Degerli Bayram kömbesi
Teşekkürler.